چکیده : کتاب حضرت حجت مشتمل بر تمامی بیانات و اشارات آیت الله بهجت در مورد امام زمان (عج) است. این اثر دارای چهار گلستان است و گلستان دوم تمامی گفتارها و سوالات ایشان در مورد حضرت است.
کد خبر: ۱۴۴۵۹۶۵

رازهای ملاقات امام زمان از زبان مردی که 50 بار ایشان را دید

اواخر عمرش دیگر مثل قبل ملاقاتش با امام زمان (عجل الله) را پنهان نمی‌کرد و به عاشقان واقعی در رابطه با تشرفاتش جواب سربالا نمی‌داد. حتی در جمع خواصی که امین و محرم می‌دانست از ماجراهای تشرفش می‌گفت. شاید چون می‌خواست به اهل ایمان دلگرمی بدهد که دیدن امام زمان (عجل الله) در دوران غیبت محال نیست. با این خاطرات به شکل ضمنی متذکر می‌شد اگر آدم روی خودش کار کند همین چشم دنیایی به جمال دلربای مولا روشن می‌شود. در یکی از همین جلسه‌های خصوصی گفت:« بیش از چهل، پنجاه بار حضرت رو به همین سن معمول، چندبار هم به همان سن واقعی زیارت نموده‌ام.»

 عشق به امام زمان

عاشق امام زمانش (عجل الله) بود. کافی بود انسان یک جلسه پای صحبت‌هایش بشینید تا بفهمد یاد ولی عصر یک لحظه هم از ذهن و زبانش دور نمی‌شود. عاشقی بود که دوست داشت همه مردم عاشق محبوبش بشوند. می‌خواست به همه دنیا ثابت کند مولایش بهترین یار دنیاست. آنقدر قشنگ از مهدی موعود حرف می‌زد که دل همه را به آتش می‌کشید. با گفتن از زیبایی‌های معنوی امام همه را مست و بی‌تاب دیدار امام زمان می‌کرد. مجنونی بود که اگه صحبت‌هایش رو بشنوید بی بروبرگرد جنونش به شما نیز سرایت می‌کند.

درباره کتاب حضرت حجت

این عاشق کسی نبود جز عارف حقیقی، کوه معنویت، عالم ربانی آیت الله بهجت (ره). شاید خیال کنید برای مردمی که ایشان را ندیدند تنها حسرت و افسوس استفاده از نفس انسان‌ساز ایشان باقی مانده است. اشتباه نکنید. کلام و روح بزرگ هنوز در جامعه حاکم است و منتظر تربیت می‌کند. چشمه‌ای که این عالم جاری کرده ادامه دارد و خشک نشده است. شاگردان استاد بهجت همت کردند و صحبت‌هایی که ایشان در مورد امام زمان (عجل الله) بیان کردند را در یک کتاب جمع کردند و به شکل یک اثر جامع و کامل به نام کتاب حضرت حجت منتشر کردند. شاگردان استاد تمامی دروس اخلاق، مباحث معرفتی و پرسش و پاسخ‌هایی که با مردم داشتند را بررسی نمودند و تمامی نکاتی که پیرامون امام زمان (عجل الله) بیان شده‌اند را جمع آوری کرده و در فصل‌های متعدد تنظیم کرده‌اند. آیت الله بهجت معرفت شما را نسبت به جایگاه و شأن امام زمان (عجل الله) افزایش می‌دهد. ایشان در مواضع مختلف با واسطه و بی‌واسطه ماجرای آدم‌هایی را ذکر می‌کنند که توفیق زیارت امام رو پیدا کردند و با بیان کردن این حکایت‌ها مشتاقان وصال را برای رسیدن به محبوب تشنه‌تر می‌سازند. اما مهم‌ترین بخش این کتاب که آن را همچون گوهری درخشان از دیگر کتاب های آیت الله بهجت ممتاز می‌سازد بخش سوم است. او که خود مسیر رسیدن به امام زمان (عجل الله) را بارها طی کرده بهترین راهنما و مرشد برای رساندن افرادی است که میل دارند سر از لذت‌های پست دنیوی بردارند و به جمال دلربای انسان کامل نظر اندازند. اولین توصیه‌ای که ایشان در این راه به تمام مشتاقان می‌نمایند ترک معصیت و پیروی از شریعت الهی است. به نقل از ایشان انسان اگر دل از هوای نفس خالی نکرده باشد  و هنوز در پی شهوات باشد با صد چله و هزار ذکر نیز کارش پیش نمی‌رود و پرده‌ای پرده‌ها از پیش چشمانش کنار نمی‌رود. همچنین ایشان به کرات به کسانی که دنبال ذکر و دستور خاصی بودند تا به ملاقات امام برسند می‌گفتند اگر گام اول که همان خودسازی و دوری از معصیت باشد را مراعات نماید و آنچه را وظیفه شرعی خود می‌داند به درستی انجام دهد لازم در طلب یار بدود چرا که حضرت ولی عصر به چنین فردی مشتاق خواهد بود و به دیدارش می‌آید. کتاب حضرت حجت با استقبال گسترده مردم روبرو گشت و ده‌ها بار تجدید چاپ شد با این حال برخی نکات سبب شد تا تیم محتوایی با دریافت بازخورد از مردم کتاب را به شیوه‌ای تولید نمایند.

کتاب حضرت حجت

درباره کتاب بشارت از حضرت حجت

در نسخه به روز شده که با عنوان کتاب بشارت از حضرت حجت منتشر گردید حجم کتاب حدود یک سوم کاهش یافت و بسیاری از مطالب تکراری و زائد از اثر حذف گردید. همچنین برخی رسالات و مقالاتی که پیرامون امام زمان (عجل الله) به قلم شاگردان نوشته شده بودند و ارتباط مستقیمی با آیت الله بهجت نداشتند نیز حذف گردیدند. سپس چینش مطالب تغییر اساسی پیدا کرد و در ساختار جدید تلاش شده محتوا به نحوی ارائه گردد که سیر منطقی بحث بهتر درک شود و مخاطب نوجوان و جوان نیز انس بیشتری با کتاب بگیرد. علاوه بر این موارد در کنار برخی بخش‌هایی که سخنان آیت الله بهجت نقل شده است کد QR قرار گرفته تا مخاطبانی که علاقه مند هستند به صوت و تصویر جلسات نیز دسترسی داشته باشند و به شکلی ملموس تر مطلب را درک نمایند.

کتاب بشارت از حضرت حجت

اکنون که در عصر مدرن جاهلیت به شکلی متفاوت و پیچیده تر اشکار گشته و چشمان ما از نور ولایت خالی گشته بیش از هر زمان نیازمند راهنمایی هستیم که در این ظلمت کده دنیا چراغ بر دست از ما گم گشتگان دستگیری نماید و راه رسیدن به آن خورشید عالم تاب را نشانمان دهد. آیت الله بهجت درست همان پیر طریقی است که سال ها در مسیر حق مجاهدت نموده و در کسب مقامات معنوی استخوان خرد کرده است. او برای ما همان حلقه وصلی است که چون شیرینی وصال چشیده و زیبایی جمال او به چشم دیده می تواند با کلام و بیانش ما را مشتاق پیمودن راه نماید و به راه و چاه مسیر آشنایمان سازد. هرکس که دلش طلب محبوبی می کند که مانند ندارد تا رسیدن به کنارش عطش حقیقی انسان را فرونشاند و او را از تمام بازیچه های دنیا بی نیاز سازد لازم است تا کتاب «بشارت از حضرت حجت» را مطالعه نماید و رهنمودهای آیت الله بهجت را در زندگی خود عملی سازد.

مشاوره و خرید کتاب از کتاب‌رسان

شما می‌توانید برای مشاوره و تهیه این اثر ارزشمند به شماره ۰۹۳۹۴۶۵۳۲۱۶ در پیام رسان‌های ایتا ، بله و تلگرام پیام دهید و یا از طریق سایت کتاب رسان به آدرس ketabresan.net اقدام به خرید کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها